خانه / خط خطی / جشنواره فیلم بفتا ۲۰۱۷

جشنواره فیلم بفتا ۲۰۱۷

جشنواره فیلم بفتا ۲۰۱۷ (بابک نواری)
جشنواره فیلم بفتا ۲۰۱۷ (بابک انوری)

جشنواره فیلم بفتا ۲۰۱۷

دریافت جایزه بهترین فیلم اول از هفتادمین جشنواره فیلم بفتا (جوایز آکادمی بریتانیا) در سال ۲۰۱۷ برای فیلم “زیر سایه”(۱) را به “بابک انوری” نازنین و تمامی مردم ایران زمین شادباش عرض می‌کنم.
امید است شاهد موفقیت‌های روزافزون و درخشش هر چه بیشتر سینما و سینماگران کشورمان در سطح بین‌المللی باشیم.

” چه سعادتی‌ست شاد کردن مردم سرزمین پارس،
آقای انوری عزیز، عوامل محترم فیلم زیر سایه، سپاس. “

پی‌نوشت:

۱) فیلم زیر سایه، نخستین فیلم بلند بابک انوری‌ در ژانر ترسناک است که در دهه ۱۹۸۰ در اوج دوران جنگ ایران و عراق، در تهران اتفاق می‌افتد. شیده (نرگس رشیدی) زنی جوان‌ست که با دختر کوچکش درسا (آوین منشادی) در غیاب پدر خانواده که پزشک جبهه‌ی جنگ است، زندگی می‌کند و خانه‌شان مورد اصابت موشکی قرار می‌گیرد؛ اما موشک عمل نمی‌کند و منفجر نمی‌شود.

زیر سایه
زیر سایه

پس از این واقعه، درسا، دچار مشکلات شدید روحی می‌شود و شیده، پس از مشورت با همسایه‌ها به این نتیجه می‌رسد که این موشک ِ عمل نکرده در واقع طلسم نفرین شده‌ایست که ارواح بدنهاد یا “جن”هایی که با باد سفر می‌کنند، آن را به همراه آورده‌اند تا روح درسای کوچک را تسخیر کنند.

بابک انوری در مورد فیلمش چنین می‌گوید: “فیلم با اینکه به زبان فارسی‌ست؛ اما به نظر خودم تم جهانی دارد و علیه زورگویی و تفکر دگماتیک حرف می‌زند. در کشورهای مختلف از مصر و سوریه گرفته تا آمریکا هم هر کسی برداشت خودش را از این فیلم داشته است.”

این را نیز ببینید

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان اگر این روزگارِ کرونایی نبود، امروز سه‌شنبه، مورخ بیست و هشتم اَمرداد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *