خانه / منوی فیلم با مخلفات / نگاتیو / درباره زمان (۲۰۱۳)

درباره زمان (۲۰۱۳)

درباره زمان
درباره زمان

درباره زمان (۲۰۱۳) (۱)
(2013) About Time

نویسنده و کارگردان: ریچارد کرتیس
تهیه‌کننده: تیم بوان / اریک فلنر / نیکی کنتیش بارنس

ژانر: درام / رمانتیک / کمدی
محصول: انگلستان
مدت: ۱۲۰ دقیقه

فیلم ِ درباره زمان گرچه نقدهای خیلی مثبتی دریافت نکرد ـ که بعضی از آن‌ها حقیقتا به جاست ـ ولی در کل فیلم بسیار دوست‌داشتنی‌ایست. همیشه معتقدم فیلم را اول از همه باید برای لذت بردن تماشا کرد و سپس اگر حرفه‌تان نقد فیلم است، به بررسی مسائل فنی و تکنیکی آن بپردازید؛ اما لذت بردن از هنر هرگز نباید فدای نقد کردن آن شود.

فیلم درباره زمان، فیلمی‌ست که من همیشه از دیدنش بسیار لذت می‌برم، یک فیلم پر از عشق، درباره‌ی روابط زیبای خانوادگی و جنگیدن برای خوشبختی و شادکامی.

گرچه فیلم فانتزی‌ست و کمدی؛ اما پیامی آشکار دارد. درست است که ما نمی‌توانیم مانند کاراکترهای مرد فیلم در زمان به عقب بازگردیم؛ ولی می‌توانیم هر لحظه از حیات‌مان را طوری زندگی کنیم که هیچ‌وقت آرزوی بازگشت به گذشته را در سر نپرورانیم.

درباره زمان
درباره زمان

فیلم‌ساز قویا معتقد است که عشق به خانواده و یافتن همراه ِ زندگی، ارزش جنگیدن و پیگیری کردن را دارد، چون اگر انتخاب‌مان در عشق درست باشد، مطمئنا درهای سعادت و کام‌یابی به روی‌مان گشوده می‌گردد.

قبول دارم که فیلم کمی مردانه است و به وضوح زنان ِ خانواده‌ را از سفر به گذشته، کنار گذارده است و هم‌چنین در حین این سفرها و جلو عقب شدن زمان، حفره‌‌هایی هم در فیلم به چشم می‌خورد؛ اما هیچ‌کدام این‌ها باعث نمی‌شود که شما بخواهید در برابر این فیلم جبهه بگیرد و خود را از لذت دیدنش، محروم سازید. فیلمی که نزدیک به دو ساعت تمام لبخند را مهمان لب‌های شما می‌کند و بعد از دیدنش نه‌تنها حس خوبی دارید، بلکه شاید با عشق بیشتری، به اطراف و اطرافیان‌تان نگاه کنید.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیلم درباره زمان (About Time) اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

مردی که از خدا شکایت کرد

مردی که از خدا شکایت کرد (۲۰۰۱)

مردی که از خدا شکایت کرد (۲۰۰۱) (2001) The Man Who Sued God امتیاز فیلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *