خانه / عکس / دریاچه و سراب

دریاچه و سراب

دریاچه و سراب (حوالی دریاچه‌ی نمک حوض سلطان) (۱)

نام مجموعه: دریاچه و سراب،
عکاس: هنگامه ناهید
تاریخ: اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی

قصد رفتن به هیچ‌جا را نداشتیم؛ اما سر از جاده‌ی تهران – قم درآوردیم. هوا مطلوب بود و ما هم سرخوش. آن‌قدر مناظر جاده زیبا بودند که بعد از مدت‌‌ها ذوق ِ هایکوسرایی من هم در وجودم سرک کشید. مقصد خاصی هم نداشتیم و برای همین وقتی از دور دریاچه را دیدیم ـ یا حداقل فکر کردیم که چنین چیزی دیده‌ایم ـ به همان سمت روانه گشتیم، به سمت دریاچه‌ی نمک حوض سلطان، بزرگ‌ترین آینه‌ی طبیعی ایران.

دریاچه، مانند یک عروس زیبا، لباس سفید و براق خود را بر تن کرده و باوقار، منتظر است. آری، زیبایی طبیعت همیشه در دل جاده‌های سرسبز، باریدن برف و باران و یا رودهای روان خلاصه نمی‌شود؛ گاهی در دل کویر، چنان جلوه‌ای ناب و یکتا از طنازی طبیعت را می‌یابی که هر ثانیه دیدنش، به تمام آن‌چه تاکنون دیده‌ای می‌ارزد. کویر، خود ِ زندگی‌ست. گاهی گرم و گاهی سرد. طلوع و غروب آفتاب در کویر زیباترین است. کویر گاهی دوست آدمی‌ست و گاهی هم… ؛ اما باید با کویر رفیق بود و یک‌رنگ و پرحوصله. در این‌صورت، او هم روی خوبش را نشان خواهد داد.

بعد از کویرگردی، رسیدن به مجتمعی در دل آن، رویایی به نظر می‌آمد. مجتمعی که صدای آب و فواره‌اش آرامش‌بخش است و دیدن آن حوض ِ کاشی  ِ شاد و شیطان، قند در دل آب می‌کند. حوضی که می‌توانید ساعت‌ها در کنارش بنشینید و از دیدن آبی که در آن نرم نرم، تکان می‌خورد، حظ بصر ببرید.

پس حتما کویرگردی را در برنامه‌ی گردشی خود داشته باشید و از هر لحظه‌ی آن لذت ببرید.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد «دریاچه‌ی نمک حوض سلطان» اینجا کلیک کنید.

۲) تمامی عکس‌ها با دوربین تلفن همراه گرفته شده است.

ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ

این را نیز ببینید

کاشان ـ ۰۱ ـ کوچه‌گردی

کاشان، شهر آرامش (بخش اول)

کاشان، شهر آرامش (بخش اول) (۱) (۲) نام مجموعه: کاشان، شهر آرامش عکاس: هنگامه ناهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *