خانه / خط خطی / جنبش من هم

جنبش من هم

«جنبش من هم»

این متن را به تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ در اینستاگرم منتشر کردم، کمی بیش از دو سال پیش و حالا با توجه به پخش شدن ویس‌های امبر هرد که به آزار جانی دِپ اعتراف کرده (چون خاموش کردن سیگار روی صورت او و بریدن انگشتانش!)، دوست داشتم دوباره با شما به اشتراک بگذارمش.

*************

جنبش من هم
جنبش من هم

به قول کاترین دونوو:

“لاس زدن حق مسلم ماست!”

تا زمانی‌که ما زنان هنوز به جمله‌ی خنده‌دار لیدیز فرست! معتقدیم، امکان ندارد برابری زن و مرد محقق شود، آن‌وقت در کمال تاسف گاهی می‌رسیم به مظلوم‌نمایی برخی از زنان که حقیقتن عمل قبیحی‌ست و به‌دور از آدمیت.
یک خانم بازیگری به اسم آنجلینا جولی که جد و آبادش در سینما کار کرده‌اند و خودش هم پشت صحنه و جلوی دوربین بزرگ شده و قد کشیده، کنفرانس خبری گذاشته و با گریه و زاری می‌گوید تهیه‌کننده با من این‌جوری و آن‌جوری کرده!
آیا تهیه‌کننده مجبورت کرده بود خانم؟ برای‌ت چاقو کشیده بود؟ یا که نه، آن موقع به نفعت بود با او راه بیآیی و جلوی‌ش حمام کنی؟ و الآن که خودت بزرگ و قدرت‌مند شده‌ای، نوبت تسویه حساب است و این نوع خبرها و حرف‌ها برای‌ت درآمد زاست؟ باید باور کنیم مظلوم واقع شدی؟ باید بپذیریم که تو با اتکا به هنرِ بازیگری‌ت برای گرفتن نقشی جلو رفتی یا که نه، از جنبه‌های جنسی خودت هم خبر داشتی؟!
به هر روی، این هم روش جدیدی‌ست برای قرار گرفتن در صدر اخبار! زمین زدن کسانی‌که سر راه قرار گرفته‌اند و البته، سرازیر شدن سیل پیشنهادهای کاری به بازیگران زن و بایکوت شدن مردان بی‌توجه به این‌که چنین مظلوم‌نمایی‌های بی‌شرمانه‌ای، سواستفاده از عمل وحشتناکِ تجاوز جنسی‌ست و باعث می‌شود اگر زمانی، به‌واقع تعرض و تجاوزی برای فردی عادی پیش بیآید، در برابر خبر سواستفاده جنسی از فلان بازیگر گوگولی مگولی که با ناز و عشوه حرف می‌زند و مردم خاطرات زیادی با تماشای بدن برهنه‌ی او در فیلم‌ها دارند، کم‌رنگ جلوه کند! بله، این خبرها اگر در مورد آنجلینا جولی و اسکارلت یوهانسن و امبر هرد و.. باشد مهم‌ و البته جذاب است نه بقیه!!
خلاصه آقایان و خانم‌ها، حواس‌تان باشد که اگر کسی با شما گرم گرفت و گفت و خندید و چه و چه… ممکن است دو روز دیگر که به شما نیاز نداشت و منافعش در کوبیدن و حذف کردن شما بود، بیآید بنشیند جلوی دوربین و با گریه و آه و مظلوم‌نمایی بگوید فلانی در فلان جا با من فلان کرد!
پس هوشیار باشید، چون قربانیان این آبروبری‌ها، هم زنان هستند و هم مردان..

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد «جنبش من هم» اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان اگر این روزگارِ کرونایی نبود، امروز سه‌شنبه، مورخ بیست و هشتم اَمرداد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *