خانه / نقد فیلم / ولدمورت: وارثین ریشه‌ها (۲۰۱۸)

ولدمورت: وارثین ریشه‌ها (۲۰۱۸)

ولدمورت: وارثین ریشه‌ها (۲۰۱۸)
(2018) Voldemort: Origins of the Heir

نویسنده و کارگردان: جیان‌ماریا پزاتو
تهیه‌کننده: استفانو پرستیا

ژانر: تخیلی / فانتزی
محصول: ایتالیا
مدت: ۵۳ دقیقه

“توجه فرمایید،‌ با خواندن این مطلب، ممکن است داستان فیلم لو برود.”

یک یادداشت 

فیلم ولدمورت(۱): وارثین ریشه‌ها، با نشان دادن چند تا از جان پیچ‌های تام ریدل آغاز می‌شود؛ جان پیچی‌هایی که ولدمورت از وجود آن‌ها با خبر است.(۲) بقیه فیلم به روابط چهار وارث گروه‌های مدرسه‌ی هاگوارتز ـ گریفندور، هافلپاف، ریونکلا و اسلیترین ـ پرداخته و مثلا قرار است ذره‌ذره قدرت گرفتن تام ریدل را نشان دهد که فیلم در نمایش این امر ناکام می‌ماند.

ولدمورت: وارثین ریشه‌ها
ولدمورت: وارثین ریشه‌ها

فیلم شبیه بازی‌های کامپیوتری‌ست و یک تقلید بسیار ضعیف از سری فیلم‌های هری پاتر؛ تقلیدی آن‌قدر ضعیف و بد که مطمئن می‌شوید امکان ندارد هیچ گروه دیگری بدتر از این بتواند یک فیلم ِ بی سر و ته بسازد.

این فیلم برای طرفداران سری فیلم‌های هری پاتر، خسته‌کننده است و دیالوگ‌های تصنعی و زیادی‌اش کلافه کننده. اکثر ماجرا در حین یک بازپرسی تعریف می‌شود و تلاش عجیب ِ زن جوان برای بدست آوردن دفترچه خاطرات تام ریدل، بعد از بیست دقیقه، بیننده را مجاب می‌کند که این زن همان تام ریدل و یا به‌عبارتی لرد ولدمورت است که آمده دفترچه‌اش را با مسالمت، پس بگیرد! چرا مسالمت؟ ریدل هیچ اعتقادی به مدارا ندارد، پس هیچ دلیلی هم ندارد با ظاهر دیگری بین جادوگران و مشنگ‌ها ظاهر شود! او از کسی نمی‌ترسد که تغییر قیافه بدهد. به نظر فیلم‌نامه‌نویس زیادی به خود اطمینان داشته و فکر می‌کرده بر داستان تام ریدل اشراف دارد؛ ولی همین اشتباه بزرگ اوست که چنین قصه‌ی ناقصی را موجب شده، پس ایشان خیلی هم تام ریدل را نمی‌شناخته که بخواهد در موردش بنویسد و از روی آن فیلم هم بسازد!

عوامل این به اصلاح فیلم، با افتخار به هزینه‌ی ۱۵ هزار یورویی ساخت آن در برابر چند میلیون هزینه ساخت برای هر قسمت از فیلم‌های هری پاتر اشاره می‌کنند، چه خوب می‌شد اگر حتی یک یورو را صرف ساخت چنین فاجعه‌ای نمی‌کردند، فیلمی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات طرفداران هری پاتر می‌شود، چون حقیقتا حق ِ لرد ولدمورت بزرگ، بسیار بسیار بیشتر از این بچه‌بازی بوده و هست.

پی‌نوشت:

۱)  برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد «ولدمورت» اینجا کلیک کنید.

۲) دفترچه خاطرات تام ریدل، انگشتر خاندان گنت، قاب آویز سالازار اسلیترین، فنجان هافلپاف، دیهیم ریونکلا و نجینی ِ مار؛ البته جان پیچ آخر و هفتم خود هری پاتر است که ولدمورت از وجود آن آگاه نیست.

ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ

این را نیز ببینید

میدان سرخ

میدان سرخ (۱۴۰۰)

میدان سرخ (۱۴۰۰) (۱) کارگردان: ابراهیم ابراهیمان / بهرام بهرامیان / کمال تبریزی و… نویسنده: …

4 نظرات

  1. مگه تام ریدل اخراج نمیشه از مدرسه سر قضیه تالار اسرار ..پس چرا اینا فارغ التحصیل شدنش رو هم. نشون دادن. این برام سواله ؟!

    • چون اون سر تالار اسرار قضیه رو سر هاگرید خالی کرد و در واقعیت هاگرید اخراج شد و چوب دستیش رو شکوندن که اگه در هری‌پاتر و سنگ جادو دقت کنید تیکه ای از چوبش در چترش بود

  2. اه اه حیفه یک ثانیه وقت که برای این مثلا فیلم بذاری،حیفه ولدمورت نیست همچین فیلمی براش ساختن با اون عظمت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *