خانه / معرفی کتاب / ناصر و فردین

ناصر و فردین

ناصر و فردین
ناصر و فردین

نام کتاب: ناصر و فردین (۱)

نویسنده: گفت‌وگوی رضا کیانیان با ناصر ملک‌مطیعی و محمدعلی فردین
انتشارات: نشر مشکی

در بخشی از یادداشت آقای کیانیان در کتاب «ناصر و فردین» می‌خوانیم:

«اکران خصوصی فیلم «سینما سینماست» از طرف مجله گزارش فیلم در سینما صحرا برگزار می‌شد. وقتی وارد سینما شدم یکی از کارمندان سینما آمد و گفت: فردین در لژ مخصوص است و دوست دارد شما را ببیند. هم‌راه او رفتم. وقتی مرحوم فردین مرا دید بلند شد و با مهربانی روبوسی کرد و گفت و گفت و… گفت. تعجب کردم. خیلی تعجب کردم. چون همه‌ی فلیم‌های مرا تا آن زمان دیده بود و همه‌ی مقاله‌ها و نوشته‌های مرا خوانده بود و درباره‌ی آن‌ها نظرات خوب و جالبی داشت. گذشته از من، سینمای ایران را دنبال کرده بود و خوب خوانده بود. وقتی از پیش او برمی‌گشتم خجالت زده بودم، چون تا آن موقع فردین در ذهن من مترادف با آبگوشت و پیاز بود…

***********

ناصر و فردین
ناصر و فردین

ناصر ملک‌مطیعی تنها ستاره‌ی سینمای قبل از انقلاب بود که نقش‌های متفاوت بازی کرده و از نقش کوچک و بزرگ واهمه نداشته. نقش کوچک هم بازی کرده و به یادماندنی‌تر شده! نقش منفی هم بازی کرده! هیچ ستاره‌ای در آن زمان چنین جرأتی نداشته، حتی فردین و بهروز. می‌دانید که فردین و بهروز را ناصر به سینما معرفی کرد و حمایت‌شان کرد و نترسید که برای خودش رقیب درست کند. می‌دانید چه دل بزرگی می‌خواهد؟ و هیچ‌وقت هیچ سایه‌ای او را نپوشاند…»

کتاب ناصر و فردین، از آن کتاب‌های خواندنی‌ست. گفت‌وگوهایی که صمیمانه انجام گرفته و دو اسطوره‌ی سینمای ایران، آقای ناصر ملک‌مطیعی و زنده‌یاد آقای محمدعلی فردین برای‌مان از زندگی و ورودشان به دنیای سینما گفته‌اند. گپ و گفت و درد دل‌های آموزنده، دل‌نشین و دوست‌داشتنی که باید خواند و لذت برد.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کتاب «ناصر و فردین» اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

بی‌خود و بی‌جهت

بی‌خود و بی‌جهت

نام کتاب: بی‌خود و بی‌جهت (۱) نویسنده: وودی آلن مترجم: پویا بهاری خرم انتشارات: نشر شورآفرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *