خانه / معرفی کتاب / نور بر برف

نور بر برف

نور بر برف
نور بر برف

نام کتاب: نور بر برف

نویسنده: آنیتا شرو
مترجم: ژاله نوینی
انتشارات: نشر کاروان

کتاب نور بر برف داستان زخم‌های پنهانی‌ست که هر انسانی با خود حمل می‌کند و اکثرا هم نمی‌تواند راجع‌به آن‌ها حرف بزند. داستان قضاوت نکردن، بخشایش، بزرگی، مهربانی و گذشت است. داستان زیبا و روح‌نوازی‌ست که نیکی دیلون، یک دختر دوازده ساله‌ برای‌مان نقل می‌کند. نیکی دیلون و پدرش، بعد از فوت مادر و خواهر کوچک ِ نیکی، کلارا، با هم در خانه‌ی جنگی زندگی می‌کنند. پدر افسرده شده و کارش را رها کرده و با نجاری روزگار را می‌گذراند. نیکی یک دختر حساس و پر از شور زندگی‌ست و با این‌که از فوت مادر و خواهرش بسیار ناراحت است؛ اما معتقد است که زندگی در جریان است و می‌خواهد پدرش هم به زندگی بازگردد.

کریسمس برای خانواده دیلون خوش یمن نبوده. چند سال قبل آن‌ها درست ده روز مانده به کریسمس دو عضو نازنین خانواده را از دست داده‌اند. پس از آن فاجعه کریسمس‌ها برای نیکی و پدرش هرگز شاد برگزار نشده؛ ولی شاید روزی شادی به خانه‌ی آن‌ها بازگردد.

در بعدازظهر نیمه‌ی ماه دسامبر، زمانی‌که نیکی و پدرش با هم میان برف تازه باریده در جنگل نزدیک خانه‌شان گردش می‌‌کنند، دخترک صدای گریه‌ی یک نوزاد را می‌شنود. دنبال صدای گریه می‌رود و حقیقتا با نوری در بین برف‌ها مواجه می‌شود؛ یک نوزاد ِ سر راهی که گریه می‌کند و چیزی نمانده که از سرما یخ بزند. آیا وجود این نوزاد شیرین و دوست‌داشتنی که شاید کلارا را یادآوری کند، مانند نوری بر زندگی خانواده‌ی دیلون خواهد تابید و احوال آن‌ها را دگرگون خواهد کرد و شادی را در این کریسمس برای‌شان به ارمغان خواهد آورد؟

با توجه به این‌که مدتی‌ست انتشارات کاروان در ایران فعالیت ندارد و در کمال تأسف هیچ انتشاراتی دیگری برای چاپ این رمان دلچسب پا پیش نگذاشته‌ است، لذا تهیه کتاب نور بر برف احتمالا سهل نخواهد بود. از تمامی دوستانی که این کتاب را در اختیار دارند،‌ خواهشمندم به دیگر عزیزان قرضش بدهند که ثواب بزرگی‌ست!

در زیر نظر چند رسانه معتبر در مورد رمان نور بر برف را می‌‌خوانیم:

ایندیپندنت آن ساندی
“رمان نور بر برف عمیق‌ترین عواطف بشری را برمی‌انگیزد… متمایز، گیرا و بی‌نهایت روح‌بخش و واقعا کتاب خیلی خوبی‌ست.”

ساندی تلگراف
“ژرفای عاطفی این رمان، ظاهر ساده‌اش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد… کتابی‌ست که یک تکه جواهر است!”

دیلی میل
“آنیتا شرو در این رمان بهترین نمایش ادبی خود را ارائه داده و با نثری که مثل موم در چنگ دارد، مضمون عاطفی داستان را تأثیرگذارتر می‌کند.”

این را نیز ببینید

بی‌خود و بی‌جهت

بی‌خود و بی‌جهت

نام کتاب: بی‌خود و بی‌جهت (۱) نویسنده: وودی آلن مترجم: پویا بهاری خرم انتشارات: نشر شورآفرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *