خانه / عکس / به سوی چورت (قسمت دوم)

به سوی چورت (قسمت دوم)

به سوی چورت (قسمت دوم)

نام مجموعه: به ‌سوی چورت
عکاس: هنگامه ناهید
تاریخ: خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی

… و ما سفرمان به سوی چورت را آغاز کردیم.

قدم در راه ِ سفر نهادیم و هر چه جلوتر رفتیم، جز زیبایی و بکر بودن چیزی نیافتیم و البته خلوص. پاک‌دلی و پاک‌سرشتی مردمانی که دل خوش دارند به خدا و خود و زمین‌شان. مردمی که باید نزدشان برویم، هم‌کلام و هم‌سفره‌شان شویم و از آنان راه و رسم ساده و صحیح زندگی کردن را که مدت‌هاست به دست فراموشی سپرده‌ایم، دوباره بیآموزیم و شاد زیستن را به یاد آوریم. آری، ملاقاتی ولو چند دقیقه‌ای با این فروتنان گم‌نام، شاید خیلی از ما را به خود آورد و از تعلقات ِ پر زرق و برق دنیوی، لحظه‌ای رهایی بخشد.

یکی از جالب‌ترین اتفاقاتی که در حین عکاسی ِ جاده‌ای تجربه کردم، این بود که من سعی داشتم دیدگاه‌ه‌ها و بخش دیگری از وجودم را در عکس‌ها نشان بدهم، غافل از این‌که، تصاویر، چون راهنما، مرا به سمت خود می‌کشاندند و تصمیم می‌گرفتند چطور خودشان را از دریچه‌ی چشم من و دوربین، ابراز کنند. در حقیقت طبیعت و مناظر، پا پیش گذاشته بودند تا مرا با ناشناخته‌‌هایی از وجودم آشنا کنند، یافته‌‌هایی جذاب و نو.

و من هر بار که عکس‌‌های آن دو روز را مرور می‌کنم، بیشتر از قبل به زبان ِ خالص و بدیع طبیعت، این‌آموزگار بی‌ادعا، ایمان می‌آورم.

*

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روستای چورت اینجا کلیک کنید.

۲) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریاچه‌ی میانشه (دریاچه‌ی چورت) اینجا کلیک کنید.

 

این را نیز ببینید

کاشان ـ ۰۱ ـ کوچه‌گردی

کاشان، شهر آرامش (بخش اول)

کاشان، شهر آرامش (بخش اول) (۱) (۲) نام مجموعه: کاشان، شهر آرامش عکاس: هنگامه ناهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *