خانه / خط خطی / سابرینا و حواشی‌اش

سابرینا و حواشی‌اش

سابرینا و حواشی‌اش!

“سابرینا” در هر لیستی از فیلم‌های عاشقانه‌ی سینما جای دارد. اثر ماندگارِ دیگری از بیلی وایلدر عزیز که باظرافت سخن از آرزو و عشق می‌گوید و در عین حال بیننده را می‌خنداند و به او گوش‌زد می‌کند که گاهی زنده‌گی، خواب‌هایی شیرین‌تر و بهتر از آن‌چه فکرش را کند برای او دیده پس فقط باید به عشق‌ورزیدن ادامه دهد، پیش برود و ناامیدی را فراموش سازد.

سابرینا و حواشی‌اش
سابرینا و حواشی‌اش


اما هر چه‌قدر تماشای چندین و چندباره‌ی سابرینا لذت‌بخش و شادی‌آور است، عوامل فیلم از سابرینا خاطره‌ی خوشی ندارند، چراکه درگیری سه بازیگر اصلی: همفری بوگارت، آدری هپبورن و ویلیام هولدن حوصله‌ی همه را سر برده بود! تا جایی‌که درگیری به وایلدر رسید و هیچ کاری از دست او هم برنمی‌آمد و امیدِ همه به آخرین برداشت بود تا بلکه این ماجرا برای لختی هم که شده تمام شود و همه‌گی یک نفس راحت بکشند.

بوگارت و هپبورن نتوانسته بودند با هم رابطه‌ی خوبی حین کار برقرار کنند، بوگی تمایل داشت همسرش لورن باکال نقش سابرینا را ایفا کند و معتقد بود آدری او را تحویل نمی‌گیرد، به‌هیچ وجه بازیگر خوبی نیست و لهجه‌ی بدی دارد، و خُب آدری هم گویا نارضایتی‌اش از کار با بوگی را مخفی نمی‌کرده تا جایی‌که از بوگی دوری می‌کند و دود سیگارش را در صورتِ او می‌دهد و بوگی هم به تلافی، آب دهان بر چهره‌ی آدریِ زیبا می‌اندازد!

بوگی به بیل هم دیگر روی خوش نشان نمی‌داده و از شب‌نشینی و معاشرت‌های سابق‌شان اصلن خبری نبوده.

اما مشکل از کجا آغاز شد؟!

بوگارت در حین فیلم‌برداری متوجه رابطه‌ی عاشقانه‌ی هپبورن و هولدن شده بود، رابطه‌ای که بوگی سرسختانه مخالفش بود چرا که در آن زمان قریب به سیزده سال از ازدواجِ هولدن و براندا مارشال می‌گذشت و آن دو، سه فرزند داشتند (دو فرزند از بیل و یکی از ازدواج اول براندا) و آدری با دانستن همه‌ی این‌ها، شدیدن به بیل فشار می‌آورد تا از همسر و فرزندانش جدا شده، با او ازدواج کند و خیلی زود هم بچه‌دار شوند. بلی! آدری مصرانه از بیل فرزند می‌خواسته؛ ولی بیل سال‌ها پیش وازکتومی کرده بوده و همین مسئله رابطه‌ی آن دو را تیره و تار ساخت، گرچه محبتِ میان‌شان هرگز از بین نرفت تا جایی‌که بیل همیشه از آدری به‌عنوان “عشقِ زنده‌گی‌اش” نام می‌برد.

البته که آدری مدت کوتاهی بعد از اتمام این رابطه با همسر اولش، مل فرر ازدواج کرد و هولدن هم در سال ۱۹۷۱ از همسرش جدا شد؛ اما آن دو بر سر فیلمِ “پاریس در تب‌وتاب”_۱۹۶۴ بار دیگر با یک‌دیگر هم‌بازی شدند و رسوایی بین‌شان رخ داد که به لیست خیانت‌های آدری به همسر اولش، اضافه شد!

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیلم «سابرینا-۱۹۵۴» این‌جا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان اگر این روزگارِ کرونایی نبود، امروز سه‌شنبه، مورخ بیست و هشتم اَمرداد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *