خانه / منوی فیلم با مخلفات / نگاتیو / سه مرد برای کشتن (۱۹۸۰)

سه مرد برای کشتن (۱۹۸۰)

سه مرد برای کشتن
سه مرد برای کشتن

سه مرد برای کشتن (۱۹۸۰) (۱)
(Trois hommes à abattre (1980
(Three Men to Kill (1980

کارگردان: ژاک دره
نویسنده: ژاک دره / آلن دلون / کریستوفر فرانک
بر اساس رمانی از ژان – پاتریک مانشت
تهیه‌کننده: آلن دلون
ژانر: اکشن / نئونوآر
محصول: فرانسه
مدت: ۹۵ دقیقه

بخشی از افتخارات:

ندارد!

سه مرد برای کشتن
سه مرد برای کشتن

شاید خیلی هم درست نباشد که گفته شود فیلم سه مرد برای کشتن افتخاری ندارد، چون این فیلم توانست گیشه‌ی خوبی داشته باشد و گاهی برای برخی فیلم‌ها همین‌که فروش بالایی داشته باشند، خود موفقیت و افتخاری به‌شمار می‌آید!

در این‌که دره کارگردان خوبی بود و در کارنامه‌اش فیلم‌های مطرحی به‌چشم می‌خورد، شکی وجود ندارد؛ ولی فیلم سه مرد برای کشتن، بیشتر به درد یک‌بار دیدن و لذت بردن از صحنه‌های اکشن و دو بازیگر خوش‌سیما و خوش قامت آن، آلن دلون و دلیله دی لازارو می‌خورد و بس.

فیلم سراسر تعقیب و گریز است. از همان ابتدا حرف از موشک و سلاح‌های کشتارجمعی‌ست و معامله‌ی آن‌‌ها و.. که میشل با بازی آلن دلون، می‌خواهد ثواب کند که کباب می‌شود؛ یک کمک از جانب او به مردی در حال مرگ،‌ باعث می‌شود که ناخواسته درگیر ماجرایی عجیب شود.

تا به این قسمت، فیلم و روند آن مشکلی ندارد. مشکل از جایی آغاز می‌شود که میشل، از یک بیلیارباز قهار و مردی دل‌داده، بدل به یک مأمور کارکشته و اطلاعاتی می‌گردد و آدم بدها را بدجور سر ِ جای‌شان می‌نشاند. به هر حال مشخصه‌ی اکثر آثار دره اسلحه، تصادف، قتل، تعقیب و گریز، خون‌ریزی و البته غیرقابل پیش‌بینی بودن اتفاقات و شوکه کردن بیننده است، مشخصه‌ای که در فیلم سه مرد برای کشتن هم مشهود است و دره با کارگردانی خوب، استفاده از موسیقی ِ سبک دهه‌ی نود فیلم‌های نئونوآر فرانسه و انتخاب بازیگران چهره‌ی آن زمان، به‌خوبی از پسش برآمده.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیلم «سه مرد برای کشتن» اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

تعطیلات

تعطیلات (۲۰۰۶)

تعطیلات (۲۰۰۶) (2006) The Holiday امتیاز فیلم «تعطیلات» از پنج ستاره: *** (سه از پنج) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *