خانه / معرفی کتاب / با یک فرشته قدم بزن

با یک فرشته قدم بزن

با یک فرشته قدم بزن
با یک فرشته قدم بزن

نام کتاب: با یک فرشته قدم بزن (۱)

نویسنده: حسین مختاری
انتشارات: ورجاوند

در توضیح کتاب ِ با یک فرشته قدم برن آمده است:

«با یک فرشته قدم بزن کتاب عشق است؛ سفرنامه‌ی عشقی است جان فزا که بهانه‌اش در بیرون جلوه‌گر است و بهایش در درون شکل می‌گیرد.
کتابی است از صحنه‌های عاشقی… عشق به خدا، کتاب، «آنا»، «مائده»، عشق به نقاشی و موسیقی و عشق به زن… و البته «ترلان» آغازگر این راه است؛ ترلان، غنچه نوشگفته‌ای که جان «شهاب» با عشق آشنا کرد و در پس ابرها پنهان شد…
و اینک شهاب در آسمان‌ها به دنبال کهکشان روشن عاشقی سرگردان است…»

کتاب، عاشقانه و در مورد یک آموزگار متعهد، بامعلومات و مهربان است. مردی که سال‌ها پیش دل به دختری باخته بود و دست روزگار هم سرنوشت غم‌انگیزی برای هر دوی‌شان رقم زد؛ و حالا که دوباره عشق به زندگی شهاب سر زده است، ترس و تردید مانع از ابراز احساسات او نسبت به مائده‌ی جوان و زیبا که کمی هم به ترلان شباهت دارد شده است. گویی شهاب نمی‌خواهد این عشق و مائده‌ی الهی را بپذیرد و همواره در جدلی بین قلب و عقل، گیر افتاده است. جدلی سخت که خوشبختانه پیروز ِ آن، قلب است.

جدا از نوشتار عاشقانه و پر احساس ِ کتاب، داستان می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات جذاب باشد. نویسنده تا حدودی دانش ادبی خود و آشنایی‌اش با ادبیات ایران و جهان را به رخ خواننده می‌کشد و او را ترغیب می‌کند، تا کتاب‌هایی که در داستانش از آن‌ها نام برده را بخواند.

ذهن شهاب بین حال، خاطرات گذشته، خیال‌پردازی‌ها، رویا و حقیقت در حرکت است و نویسنده تمام این‌ها را در داستان گنجانده. شاید در ابتدا خواننده کمی گیج شود؛ ولی به سرعت با لطافت داستان و سادگی آن ارتباط برقرار می کند و از خواندن این قصه‌ی عشق، لذت می‌برد.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کتاب با یک فرشته قدم بزن و آقای حسین مختاری اینجا و اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

بی‌خود و بی‌جهت

بی‌خود و بی‌جهت

نام کتاب: بی‌خود و بی‌جهت (۱) نویسنده: وودی آلن مترجم: پویا بهاری خرم انتشارات: نشر شورآفرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *