خانه / معرفی کتاب / پرسه در احوالات ترون و ترونیا

پرسه در احوالات ترون و ترونیا

پرسه در احوالات ترون و ترونیا
پرسه در احوالات ترون و ترونیا

نام کتاب: پرسه در احوالات ترون و ترونیا (۱)

نویسنده: مرتضی احمدی
انتشارات: نشر هیلا

تهران، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیت شهر تهران طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ نفر و مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع است؛ تهران بیست و پنجمین شهر پرجمعیت و بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان به‌شمار می‌آید… (۲)

خیلی‌ها تهران را طبق جملات بالا می‌شناسند؛ اما تهران واقعی چیست یا بهتر بگویم چگونه بوده است؟ اگر تهرانی اصیل باشید یا تهرانی‌های اصیل را بشناسید، معرفت و صداقتی کم‌نظیر را در آنان خواهید یافت و این کتاب به‌خوبی، گویای همه‌ی این صفات نیک است.

در بخشی از کتاب جذاب، صمیمی و خواندنی «پرسه در احوالات ترون و ترونیا» می‌خوانیم:

«دلمون با زبونمون یکی بود. من و تو نداشتیم، همه‌چیمون با هم بود الّا ناموسمون. چش همچشمی نداشتیم، نه واس کسی ناز می‌کردیم، نه ناز کسی رو می‌خریدیم. به کم قانع بودیم و حرص مال دنیا کورمون نکرده بود. اگه کیسه‌مون خالی می‌شد، گردنمونو حتی جلو بابامون خم نمی‌کردیم. در خونمون همیشه چارتاق وا بود و جلو هیچ تنابنده‌ای بسّه نمی‌موند، سفره‌هامون همیشه پن بود، هر چی داشتیم بی‌ریا وسطش می‌ذاشتیم و با هم می‌خوردیم. لقمه‌ی همدیگه رو نمی‌قاپیدیم. اگه کسی غیر از ایم بود می‌دونسّیم مال این خطه نیس و مال دیار دیگه‌س…»

کتاب پرسه در احوالات ترون و ترونیا، کتاب خاطراتی‌ست دل‌نشین که هنگام خواندنش صدای رسا و زنگ‌دار زنده‌یاد مرتضی احمدی در گوش‌تان می‌پیچد و صفای خواندنش را برای‌تان، دو صد می‌کند.

پی‌نوشت:

۱) برای تهیه‌ی کتاب «پرسه در احوالات ترون و ترونیا» از شهرکتاب آنلاین اینجا کلیک کنید.

۲) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شهر تهران اینجا کلیک کنید.

این را نیز ببینید

بی‌خود و بی‌جهت

بی‌خود و بی‌جهت

نام کتاب: بی‌خود و بی‌جهت (۱) نویسنده: وودی آلن مترجم: پویا بهاری خرم انتشارات: نشر شورآفرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *