خانه / معرفی کتاب / یادداشت‌های پنج ساله

یادداشت‌های پنج ساله

یادداشت‌های پنج ساله
یادداشت‌های پنج ساله

نام کتاب: یادداشت‌های پنج ساله

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
مترجم: بهمن فرزانه
انتشارات: نشر ثالث

کتاب “یادداشت‌های پنج ساله” مارکز را چند سال پیش، دوست نازنینی به رسم یادگار به من مرحمت فرمودند. مدتی‌ست از ایشان بی‌خبر و برای‌شان دل‌نگرانم. بماند..

به گفته همسرم، هر وقت که به سراغ کتاب‌خانه منزل می‌روم و چشمم به کتاب یادداشت‌های پنج ساله‌ی مارکز می‌افتد،‌ ناخودآگاه لبخند می‌زنم. وقتی ایشان این موضوع را به من متذکر شدند، خیلی تعجب نکردم. درست است؛ باید همین‌طور باشد.

این کتاب را که در دست می‌گیری، زمین گذاشتن‌ و دل کندن از خواندنش سخت می‌شود. یادداشت‌هایی که کلمبیاییِ نازنینِ فقید، در طی پنج سال از زندگی‌اش (۱۹۸۴-۱۹۸۰)، برای ما به یادگار گذاشته، درسِ زندگی، محبت، شادی، عشق ورزیدن، تفکر کردن، خوشبخت بودن و خوب زندگی کردن است. در حقیقت، خلاصه‌ی کتاب یادداشت‌های پنج ساله‌، همان گفتار معروف خود اوست که: “زندگی چیزی نیست که سپری کرده‌ایم،‌ زندگی چیزی‌ست که آن را به یاد می‌آوریم.” و چقدر دلم می‌گیرد وقتی خاطرم می‌آید که در سال های آخر، به بیماری فراموشی مبتلا شد.
روحش شاد و یادش گرامی.

ناگفته نماند که ترجمه‌ی بسیار عالی و روان آقای فرزانه، بر جذابیت کتاب افزوده‌ و شیرینی خواندنش را چند برابر کرده‌است.

من اسم این کتاب را در ذهنم، خط‌خطی‌های مارکز گذاشته‌ام و برای‌ام یکی از محبوب‌ترین این خط‌خطی‌ها، “یک روز یک‌شنبه شگفت‌انگیز” است، خاطره‌ای شیرین و ملموس، که اگر هزار بار دیگر هم بخوانمش، باز هم برای خواندن دوباره‌اش، هیجان‌زده خواهم بود.

پی‌نوشت:

۱) برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کتاب «یادداشت‌های پنج ساله» اینجا کلیک کنید.

ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ‌ِ ِ‌ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ‌ِ ِ‌ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ‌ِ ِ‌ِ ِ ِ 

این را نیز ببینید

بی‌خود و بی‌جهت

بی‌خود و بی‌جهت

نام کتاب: بی‌خود و بی‌جهت (۱) نویسنده: وودی آلن مترجم: پویا بهاری خرم انتشارات: نشر شورآفرین …

یک نظر

  1. با سپاس فراوان از زحمات شما، یادداشت های پنج ساله گابریل مارکز راهنما و مرجع برای یافتن راه حل مشکلات زندگی است .گستردگی تفکر و شخصیت بی‌نظیر ایشان هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *